YOUTUBE'DA KİTLE OLUŞTURMA VE ABONE ARTTIRMANIN YOLLARI


Sosyal medya platformlarından spesifik bir misyona sahip monopollerden biri de Youtube. Toplamda 10 senelik bir geçmişe sahip olan Youtube, dakikada 300 saatlik içerik yüklemesiyle en çok ziyaret edilen ilk üç sitede yer alıyor. Dolayısıyla sadece kendi branşında değil, internetin en büyük kartelleri arasında elde ettiği repütasyonu muhafaza ediyor.
Günümüz internet aleminin içinde oyuncularsporcular ve muhabirler gibi sadece Youtube’cu bir kesim de var. Özellikle son senelerde yaptığı güncellemeler ve içerik sağlayıcılara finansal desteğin önünü açmasıyla Youtube, içerik açısından yoğunluk, hacim ve detay bazında rakiplerini açık ara geride bırakıyor.
Fakat ilginçtir; Youtube, sosyal medya optimizasyonunda en fazla ihmal edilen platformlardan birisi.
Bu kadar güçlü bir platformun sosyal medya optimizasyonları arasında noksan kalmasına gönlümüz el vermedi.
Dolayısıyla buyurun:
Youtube’da kitle oluşturma ve arttırmanın yolları nelerdir?
Oyunun kuralları çok basit; Youtube’da viral olmak için videolarınızın daha fazla görüntülenmesi gereklidir. Diğer platformlara nazaran Youtube’da avantajınız daha fazla. Çünkü insanlar okumak değil, izlemek ve dinlemek istiyorlar, tiyatral bir gösteri bekliyorlar, yorulmak istemiyorlar. Yani makale-bloglar ile karşılaştırıldığında video-blogların citation flow açısından dolaylı olarak daha kayda değer olması ihtimaldir.
Son güncellemeler sayesinde pek çok sosyal medya platformunda içeriğin niceliğine nazaran niteliği önemsenir. Youtube’da ise nicelik-nitelik eşitliği vardır. Çünkü kanalınız bir günde 10 tane video ile 10 izlenme alabilir fakat 1 video ile 10 izlenme almak zordur. Dolayısıyla nicelik konusunda istikrarlı olun, en azından haftada 1 video girişi yapın. İstikrar ve çalışkanlık, her sosyal medya platformunda olduğu gibi Youtbe’da da mutlak başarıyı getirecektir
İzlenme oranının yükseltimesinin bir faktörü de abone sayısını (subscriber) arttırmaktır. Bunun en kolay yolu ise Youtube’un CTA’sı (aksiyon çağrısı) olan açıklama (annotation) eklemektir. Bu CTA modeli butonlar, tıklandıklarında izleyiciyi anında kanal abonesi yaparlar ve bir başka video’ya (yeni içerik) yönlendirerek abonenin memnuniyetini garantilerler. Tam anlamıyla başarılı Inbound metodoloji prototipi!


İstatistikler, annotations sayesinde bir kanalın %200’e kadar abone kitlesinin artabileceğini söylüyor. Tabi, ilk başta kullanılan annotation’ın verimini aynı başarı seviyesinde ilerletmesi beklenemez. Fakat her halükarda, annotation kullanmamak için bir sebep yok; aksine, kullanmanız için tatmin edici sebepler mevcut.

Fakat suyunu çıkarmamak gerekir. Stuffing, video bloglar için de geçerlidir. Tavsiye ettiğimiz Inbound metodolojisi yönteminde biz, kullanıcı deneyimini merkeze alırız. Dolayısıyla kullanıcıyı irite etmemek gerekir. Sayfanızın, videonuzun ya da kanalınızın optimizasyonu muhteşem olabilir ama siz kullanıcıyı rahatsız ediyorsanız, bütün çabalarınız boşa gidecektir.



işte bir stuffing örneği. Emin olun; içerik beklentiyi fazlasıyla karşılayabilir fakat bu tarz bir stuffing sayesinde her zaman 1-0 geride başlayacaksınız. Ayrıca en son isteyeceğiniz abone kaybı da ihtimaldir.
Çok izleyiciye ulaşmanın bir yolu da izleyicilere, izlediklerini tekrar izletebilmek ve onlara yeni içerikler sunmaktır. Şahsen büyük bir Astor Piazzolla hayranıyım. Oblivion isimli eseri sayısız dinlemişliğim ve bu esere hazırlanmış koreografileri de sayısız izlemişliğim vardır. Pek çok kez de bu eseri ve koreografilerini sosyal mercilerde paylaştım. Bu demektir ki o video, benim aracılığımla +1,000 kişiye ulaştı. Böylece, o videoya ve o kanala, yeni aboneler kazandırmış oldum.
Fakat çoğu kişi, bir kanala abone olmadan önce tatmin edilmek ister. Dolayısıyla diğer içerikleriniz en az bir önceki videonuz kadar tatmin edici olmalıdır;  pek tabii ki daha iyi olması tercih edilir. Dolayısıyla video içeriklerinizin optimizasyonuna dikkat etmelisiniz. Kalite, CTA, süre vs. bunların hepsi önemli değerlerdir. Maalesef ki bu faktörler için kesin bir söylem oluşturulamaz, çünkü içeriğe göre sizden 45 saniyelik videolar da talep edilebilir, 45 dakikalık videolar da.
Bir başka unsur da etkileşimdir. Siz, video yayınlama botu musunuz? Yoksa içerik oluşturan ve bunun hakkındaki düşüncelerinizi dile getirirken diğer insanlar ile etkileşimde de bulunan kanlı canlı bir insan mı?

Yorumlar